zielona herbata - właściwości zdrowotne

Zielona Herbata i jej właściwości zdrowotne!

Zielona herbata znana jest z właściwości przeciwbólowych, zdrowotnych i odtruwających. Ma ona także liczne źródło witamin z grupy B oraz C. Przez to zielona herbata ma wpływ na poprawienie ukrwienia organizmu. Zawiera również taninę, która dostarcza energii i zmniejsza apetyt.

Opracowałem dla was poradnik o właściwościach zielonej herbaty z wykorzystaniem kilku znanych blogów oraz własnego doświadczenia. Kierowałem się tym, co istotne dla każdego człowieka – zdrowy tryb życia, dzięki któremu zyskujemy zdrowsze ciało oraz umysł.

zielonej herbacie zawarta jest witamina B, C i K oraz kwas foliowy – to silne źródła energii dla naszego organizmu. Zielona herbata zawiera też źródła składników odtruwających i przyczynia się do ochrony naszego organizmu przed chorobami takimi jak: rak, cukrzyca typu II.

Nawiasem mówiąc zielona herbata ma potężny wpływ na nasz organizm. Wpływając na utratę tkanki tłuszczowej, mniejsze ryzyko zachorowania na raka czy poprawę funkcji mózgu.

Z ciekawostek: Japończycy uważają że systematyczne picie zielonej herbaty może pomóc przy leczeniu nawet 60 schorzeń.”

Herbata Zielona może poprawić funkcje mózgu.

Dobra zielona herbata nie tylko potrafi dobrze pobudzić ale też sprawić że będziesz mądrzejsza/y. A to wszystko dzięki kluczowym składnikom takim jak kofeina i L-tearnina czyli aminokwas, który odpowiada za przebicie bariery krew-mózg.

Zielona herbata to zdrowa alternatywa. Dzięki niej zyskujesz energię, poprawiasz funkcje mózgu a dzięki temu lepiej radzisz sobie ze stresem. Wiele osób potwierdza że właściwości jakie płyną z picia zielonej herbaty to:

  • większa produktywności,
  • duży zapas energii,

Przeanalizujmy teraz dwa główne składniki odpowiadające za zbawienne działanie herbaty zielonej.

Kofeina – jej zadaniem jest zwiększenie zdolności organizmu do wykorzystania tlenu z powietrza. Bardzo czynnie zachowuje się ona podczas intensywnego wysiłku fizycznego oraz powoduje zwiększenie działania neuronów i stężenia neurotransmiterów, czyli dopaminy i noradrenaliny.

Kofeina została bardzo dobrze przebadana i zalecana jest zarówno przez Amerykańską Akademię Nauk jak i Europejskie Stowarzyszenie Kardiologii. Potwierdzone jest że prowadzi do polepszenia aspektów funkcjonowania mózgu, obejmując poprawę czujności, czasu reakcji, pamięci i nastroju.

Przejdźmy do drugiego składniku, który jest równie ważny. L-tearnina dzięki zwiększaniu neuroprzekaźnika, odpowiedzialnego za hamowanie GABA, który działa antydepresyjnie. Jest odpowiedzialny również za wydzielanie dopaminy.

Na podstawie badań można stwierdzić że połączenie kofeiny i l-tearniny powoduje silną poprawę funkcji mózgu. Wiele osób pijących zieloną herbatę docenia jej zdrowotne właściwości związane.

Przeciwutleniacze – czyli zdrowe właściwości zielonej herbaty zapobiegające rakowi.

Czy wiesz że zielona herbata może obniżyć wystąpienie różnych typów raka za sprawą zawartych w niej związków z grupy przeciwutleniaczy?

Najczęstszym powodem zgonów spowodowanych rakiem jest niekontrolowany rozwój komórek. Jak wiadomo uszkodzone komórki przyczyniają się do rozwoju raka, a przeciwutleniacze zawarte w zielonej herbacie mogą mieć ochronne działanie.

Według badań:

  • Rak jelita grubego – Podczas badania 6000 kobiet w Chinach wykazano, że pijące regularnie zieloną herbatę kobiety miały o 57% mniejsze ryzyko zachorowania na raka jelita grubego.
  • Rak prostaty – W pewnym badaniu udowodniono że mężczyźni, którzy pili zieloną herbatę mieli o 48% mniejsze ryzyko zachorowania na raka prostaty.
  • Rak piersi – Badania pokazały że kobiety, które piły zieloną herbatę miały o 22% mniejsze ryzyko wystąpienia raka piersi.

Było wiele innych badań, które potwierdziły zdrowotne właściwości zielonej herbaty.

Zielona herbata a spalanie tłuszczu.

NCCIH zauważa, że ​​nie ma wystarczających dowodów, aby udowodnić, że picie zielonej herbaty prowadzi do utraty wagi u osób z nadwagą lub otyłością. Ale badania dotyczące ekstraktu z zielonej herbaty pokazują, że może to pomóc.

Mianowicie, kofeina w zielonej herbacie może pomóc w hamowaniu apetytu i przyspieszaniu spalania kalorii w procesie zwanym termogenezą, sugeruje jedno z takich badań. Po prostu wiedz, że większość badań dotyczących zielonej herbaty dotyczy tego bardziej skoncentrowanego ekstraktu; nie wymaga to namaczania torebki herbaty w filiżance, zauważa  artykuł opublikowany w maju 2014 r. w Canadian Pharmacists Journal.

„Jeśli myślisz o dodaniu zielonej herbaty do swojej diety, aby pomóc w utracie wagi, nie oczekuj, że to zadziała, jeśli jesteś na diecie wysokokalorycznej” – mówi Rizzo. „Chociaż ma właściwości spalające tłuszcz, zielona herbata nie spali wystarczająco dużo tłuszczu, aby zrekompensować złą dietę”. Ponadto, według Mayo Clinic , wysiłki na rzecz odchudzania za pomocą zielonej herbaty mogą zostać zahamowane, jeśli wypijesz gotową herbatę z dodatkiem słodzików.

Twój najlepszy zakład? Rób to, co zostało udowodnione — stosuj zdrową, zbilansowaną dietę i regularnie ćwicz, aby schudnąć. Dodanie zielonej herbaty do diety może pomóc, ale nie oczekuj, że będzie to srebrna kula.

Zielona herbata może pomóc zmniejszyć objawy zapalenia stawów

Jeśli chcesz zmniejszyć stan zapalny, dodaj zieloną herbatę do swojej listy zakupów.

W  badaniu opublikowanym w The Journal of Nutrition szczury, którym podano ekstrakt z zielonej herbaty w wodzie pitnej, które następnie zostały wywołane przez chorobę autoimmunologiczną, reumatoidalne zapalenie stawów (RZS) , miały mniej nasilone objawy niż szczury z RZS, które piły zwykłą wodę. Potrzebne są dalsze badania na ludziach, ale naukowcy zauważają, że ekstrakt z zielonej herbaty może być pomocny, gdy jest stosowany razem z konwencjonalnym leczeniem RZS.

Badania w  przeglądzie opublikowanym w 2011 roku w Arthritis Research & Therapy sugerują podobne działanie przeciwzapalne u myszy z chorobą zwyrodnieniową stawów, ale jest zbyt wcześnie, aby stwierdzić, czy te same efekty będą widoczne u ludzi.

Zielona herbata może pomóc w walce z cukrzycą typu 2.

Osoby z cukrzycą typu 2 mają wysoki poziom cukru we krwi ( hiperglikemię ) ze względu na stan zwany insulinoopornością, w którym komórki, mięśnie i wątroba nie mogą skutecznie wchłaniać glukozy w celu energetyzowania organizmu. Źle kontrolowana cukrzyca może zwiększać ryzyko powikłań, takich jak choroby serca, neuropatia (uszkodzenie nerwów), amputacje i problemy z oczami, według  American Diabetes Association.

Ale jako część  zdrowej diety na cukrzycę typu 2, zielona herbata może pomóc w zmniejszeniu insulinooporności, wynika z  badań opublikowanych we wrześniu 2014 roku w Iranian Journal of Medical Sciences. W badaniu uczestnicy, którzy spożywali 150 mililitrów zielonej lub kwaśnej herbaty trzy razy dziennie przez cztery tygodnie, zauważyli pozytywne wyniki.

Zielona Herbata może mieć ochronny wpływ na serce

Wraz z właściwościami zielonej herbaty obniżającymi poziom cholesterolu, NCCIH zauważa, że ​​herbata zielona może również obniżać wysokie ciśnienie krwi. To z kolei może prowadzić do lepszej pracy serca, według National Heart, Lung and Blood Institute . Podobne efekty można zaobserwować również w przypadku czarnej herbaty.

Ważna informacja dotycząca zielonej herbaty!

Jeśli obecnie przyjmujesz leki na ciśnienie krwi, pamiętaj aby pić zieloną herbatę z umiarem. Według Narodowego Instytutu Serca i Krwi duże ilości zielonej herbaty, zwłaszcza w postaci suplementów, mogą wchodzić w interakcje z tego rodzaju lekami.

Ile powinniśmy pić zielonej herbaty?

To tylko niektóre z wielu zalet zielonej herbaty, ale w rzeczywistości jedna filiżanka herbaty dziennie nie przyniesie nam wszystkich korzyści. Dokładnie nie wiadomo ile powinniśmy pić zielonej herbaty. Niektórzy twierdzą, że tylko dwie filiżanki dziennie, podczas gdy inni twierdzą, że dla pełnych korzyści jest to pięć filiżanek zielonej herbaty. Jeśli myślisz o podążaniu tą drogą, możesz zamiast tego rozważyć suplementację zieloną herbatą.

Potencjalne zagrożenia związane z piciem zielonej herbaty

W zielonej herbacie jest kofeina. Jeśli jesteś wrażliwy na kofeinę, to jedna filiżanka dziennie powinna być twoim limitem. 

Zielona herbata zawiera również garbniki, które mogą zmniejszać wchłanianie żelaza i kwasu foliowego. Jeśli jesteś w ciąży lub próbujesz zajść w ciążę, zielona herbata może nie być dla Ciebie idealna.

Dla wyjaśnienia Garbniki to związki zwane polifenolami, które słyną z silnego smaku i właściwości ściągających. Obecność garbników nadaje herbacie jej kolor i smak, które mogą się różnić.

Jak pić zieloną herbatę?

Najlepsza temperatura do zaparzenia zielonej herbaty to od 60 stopni do 85 stopni Celsjusza. Jeśli nie masz termometru, po prostu pozwól wrzącej wodzie ostygnąć przez około dwie minuty, aby osiągnąć tę temperaturę. Dodaj saszetkę z herbatą i odstaw na trzy minuty. Następnie możesz wyjąć saszetkę i cieszyć się herbatą!

Możesz również spróbować zmieszać zieloną herbatę z innymi zdrowymi składnikami, takimi jak imbir, zdrowa i smaczna opcja napoju. Możesz również spróbować matcha, specyficznego rodzaju zielonej herbaty, która ma grubszą konsystencję.

Końcowe przemyślenia

Zielona herbata jest idealnym napojem dla osób poszukujących jej pysznego smaku, a także wielu korzyści zdrowotnych. Ważne jest, aby pamiętać, że zawiera trochę kofeiny, więc najlepiej unikać picia jej na około 3 godzin przed snem. Niezależnie od tego, czy chcesz obniżyć poziom cholesterolu, zmniejszyć objawy depresji, czy spowolnić próchnicę, zielona herbata może pomóc, więc zacznij warzyć filiżankę już dziś!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart
Przewiń do góry